Regulamin sprzedaży
sklepu internetowego faretti.pl
Rozdział 1. Postanowienia ogólne
§ 1
- Regulamin określa:
- zasady zawierania Umów kupna sprzedaży Towarów na stronie internetowej sklepu internetowego faretti.pl,
- zobowiązania Sprzedawcy wobec Klienta,
- prawa i obowiązki Klienta wynikające z realizacji Umowy kupna sprzedaży z uwzględnieniem zasad postępowania reklamacyjnego.
- faretti.pl to sklep internetowy, dostępny w domenie faretti.pl, prowadzony przez P.H.U. "SPRINT" Henryk Pędzik z siedzibą w Nysie, Ul. Piłsudskiego 23, 48-303 Nysa, , NIP 753-105-45-12, REGON 531352618
- Wszystkie Towary dostępne w sklepie internetowym faretti.pl są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych, oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
- Wszystkie ceny podane w sklepie internetowym faretti.pl są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
- Na każdy sprzedany Towar wystawiana jest przez Sprzedającego faktura VAT bądź paragon niefiskalny. Podczas składania zamówienia, Klient zobowiązany jest wskazać czy za Towar ma być wystawiona faktura VAT czy paragon niefiskalny.
- Paragon niefiskalny wysyłany jest drogą elektroniczną.
- Faktura VAT może być dostarczana drogą elektroniczną na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej, chyba, że Klient wyraźnie zaznaczy, że faktura VAT powinna być dostarczona w formie tradycyjnej.
§ 2
- Określenia użyte w niniejszym Regulaminie oznaczają:
- Cennik - zestawienie Towarów sprzedawanych przez sklep internetowy faretti.pl wraz z cenami.
- Klient - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która zawiera umowę kupna sprzedaży towaru ze sklepem internetowym faretti.pl.
- Konto- utworzony w sklepie internetowym faretti.pl profil Klienta, w którym gromadzone są dane oraz informacje o Kliencie dotyczące jego działań w sklepie internetowym faretti.pl.
- Regulamin - poniższy Regulamin Sprzedaży sklepu internetowego faretti.pl.
- Sprzedawca – P.H.U. "SPRINT" Henryk Pędzik z siedzibą w Nysie, Ul. Piłsudskiego 23, 48-303 Nysa, , NIP 753-105-45-12, REGON 531352618
- Umowa - Umowa kupna sprzedaży Towarów, zawarta za pośrednictwem sklepu internetowego faretti.pl między Klientem a Sprzedawcą.
- Towar - każda rzecz, która jest przedmiotem sprzedaży przez sklep internetowy faretti.pl. Pełna oferta towarowa dostępna jest na stronie internetowej faretti.pl
2. W odniesieniu do osoby Klienta:
a) w przypadku osób fizycznych - Klientem może być wyłącznie osoba posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych,
b) w przypadku osoby prawnej oraz jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej, wszelkie czynności tego podmiotu może dokonać wyłącznie osoba, która jest umocowana do dokonywania w imieniu tego podmiotu wszelkich czynności zgodnie z zasadami reprezentacji.
§ 3
- Klient ma możliwość korzystania ze sklepu internetowego faretti.pl dokonując rejestracji i tworząc w ten sposób Konto, w którym gromadzone są dane oraz informacje o Kliencie, dotyczące jego działań w sklepie internetowym faretti.pl.
- W celu dokonania rejestracji utworzenia Konta, Klient wypełnia formularz rejestracyjny poprzez podanie następujących danych:
- adres e-mail,
- hasło do logowania
- Na adres e-mail Klienta umieszczony w formularzu rejestracyjnym zostanie wysłana wiadomość wskazująca sposób potwierdzenia rejestracji oraz inne wymagane prawem informacje.
- Z chwilą potwierdzenia rejestracji dochodzi do zawarcia umowy dotyczącej prowadzenia Konta pomiędzy Klientem, a Sprzedawcą, której przedmiotem są usługi świadczone przez Sprzedawcę na warunkach określonych w Regulaminie.
- Klient po potwierdzeniu rejestracji ma możliwość edycji swojego profilu poprzez umieszczenie w odpowiednich zakładkach swoich danych tj. imienia oraz nazwiska.
- Klient może wyrazić zgodę na dobrowolne otrzymywanie informacji o nowościach i promocjach ( newsletter).
Rozdział 2. Zamówienia i zawarcie umowy
§ 4
- Informacje znajdujące się na stronie internetowej sklepu internetowego faretti.pl nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.
- Klient składając zamówienie za pomocą mechanizmów dostępnych na stronie internetowej sklepu internetowego faretti.pl, składa ofertę kupna określonego Towaru na warunkach podanych w opisie Towaru.
- Zamówienia można dokonać poprzez zakup Towaru za pośrednictwem strony internetowej sklepu internetowego faretti.pl.
- Warunkiem realizacji zamówienia jest podanie przez Klienta danych pozwalających na weryfikację Klienta i odbiorcy Towaru.
- Sprzedawca zastrzega prawo do odmowy przyjęcia zamówienia, ograniczenia sposobu płatności lub żądania przedpłaty w przypadku, gdy zamówienie budzi uzasadnione wątpliwości co do prawdziwości i rzetelności podanych danych bądź sposobu zapłaty.
- Jeżeli klient wybrał przelew natychmiastowy, a nie uiści zapłaty w ciągu 5 dni roboczych i nie skontaktuje się ze sklepem z informacją o możliwym spóźnieniu, takie zamówienie zostaje anulowane.
- Niezależnie od sposobu dokonania zamówienia, dla Sprzedawcy jak i Klienta wiążące są informacje zawarte na stronie sklepu internetowego faretti.pl przy kupowanym Towarze w momencie złożenia zamówienia, w szczególności: jego cena, charakterystyka towaru, jego cechy, elementy wchodzące w skład zestawu, termin i sposób dostawy.
§ 5
- Klient dokonujący nabycia Towaru za pośrednictwem sklepu internetowego faretti.pl, po ostatecznym wyborze Towaru przeznaczonego do zakupu, zostaje skierowany do formularza internetowego służącego do składania zamówień w sklepie internetowym.
- Klient zobowiązany jest dokonać:
rozmiaru Towaru,
ilości sztuk Towaru.
3. Po złożeniu zamówienia za pośrednictwem sklepu internetowego faretti.pl, Klient zobowiązany jest do potwierdzenia:
- Oznaczenia i wartości zamawianego Towaru,
- Wybranego sposobu dostawy,
- Wybranego sposobu płatności.
§ 6
- Za zamówiony Towar Sprzedawca nalicza cenę według cen zawartych na stronie internetowej sklepu internetowego faretti.pl w momencie złożenia zamówienia.
- Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Blue Media S.A.
-
Dostępne formy płatności, którymi można realizować płatność:
Karty płatnicze:- Visa
- Visa Electron
- MasterCard
- MasterCard Electronic
- Maestro
- W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą
płatniczą sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do
karty płatniczej Zamawiającego. - W przypadku płatności kartą czas realizacji zamówienia jest liczony od pozytywnej autoryzacji transakcji.
- W przypadku wyboru przez klienta sposobu płatności przelewem lub kartą płatniczą, czas realizacji zamówienia liczony jest od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.
- Sklep internetowy faretti.pl proponuje możliwość dokonania dostarczenia zakupionego towar za pośrednictwem kuriera lub za pośrednictwem Poczty Polskiej (kurier lub usługa pocztowa).
§ 7
- Formularz składania zamówienia składa się z formularzy składowych, służących do określenia:
- Danych Klienta (określenie imienia/nazwiska)
- Podania numeru telefonu Klienta,
- Potwierdzenia adresu poczty e-mail Klienta
- Typu konta użytkownika- osoba prywatna/firma,
- Adresu Klienta,
- Akceptacji postanowień niniejszego Regulaminu.
- Prawidłowo wypełniony formularz zamówienia wymaga uzupełnienia wszystkich pól zaznaczonych gwiazdką
- Sprzedawca nie odpowiada za podawanie niezgodnych z rzeczywistością danych przez Kupującego.
- Zaakceptowanie wszystkich danych przez Klienta oznaczanie formalnie dokonanie transakcji a zamówienie zostaje zarejestrowane w systemie jako przyjęte do realizacji.
- Z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia, dochodzi do skutecznego zawarcia Umowy Sprzedaży pomiędzy sklepem internetowym faretti.pl a Klientem.
- Sprzedawca ma prawo do umieszczenia loga sklepu na projektach graficznych.
Rozdział 3. Prawo do rezygnacji z zamówienia
§ 8
- Klient ma prawo do rezygnacji z zamówienia do chwili wysłania Towaru.
- W celu realizacji prawa do rezygnacji z zamówienia, Klient zobowiązany jest powiadomić Sprzedawcę drogą telefoniczną bądź e-mailowa o skorzystaniu z ww. prawa.
- W przypadku dokonania przedpłaty i rezygnacji, zwrot wpłaconych pieniędzy na podane konto Klienta następuje niezwłocznie, najpóźniej w przeciągu 3 dni roboczych. Czas oczekiwania na zwrot jest uzależniony od sposobu jego realizacji.
§ 9
1. W przypadku braku zamówionego Towaru na magazynie, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży lub jej częściowej realizacji, informując jednocześnie o tym Klienta, przedstawiając do wyboru możliwe warianty:
a. przewidywana dostępność artykułu,
b. przewidywany okres oczekiwania,
c. produkt zastępczy
2. Klientowi przysługuje w sytuacji opisanej w ust.1 prawo do odstąpienia od Umowy i zwrot uregulowanej należności, niezależnie od przedstawionych przez Sprzedawcę wariantów.
Rozdział 4. Realizacja zamówienia
§ 10
- Zamówiony Towar wraz z potwierdzeniem zawarcia umowy zostają dostarczone Klientowi w sposób wskazany przez Klienta oraz w miejsce wskazane przez Klienta przy składaniu zamówienia.
- Zamówiony Towar dostarczany jest Klientowi niezwłocznie, przy czym termin ten może wynosić od 2 do 14 dni roboczych, licząc od dnia potwierdzenia przyjęcia zamówienia, o ile nie zostanie ustalony inny termin.
- Termin dostawy towaru uzależniony jest od przewoźnika.
- Sprzedawca ma prawo żądać od Klienta zwrot kosztów przesyłki zwrotnej w sytuacji, gdy wyśle zamówiony Towar pod adres wskazany w zamówieniu, a Klient go nie odbierze. Klient może zwolnić się z odpowiedzialności, wykazując, że nie odebrał przesyłki nie ze swojej winy.
§ 11
- W sytuacji, gdy dostarczony Towar przez dostawcę ma ślady użytkowania, Klienta powinien przede wszystkim żądać od przewoźnika sporządzenia odpowiedniego protokołu.
- Klient w sytuacji opisanej w ust. 1 powinien skierować reklamację do przewoźnika.
- Niezależnie od prawa do reklamacji kierowanej do przewoźnika Towaru, Klient ma prawo do kierowania swoje roszczenia do Sprzedawcy.
§ 12
- W przypadku stwierdzenia niezgodności podanych danych, Sprzedawca ma prawo do odmowy realizacji zamówienia, o czym Klient jest bezzwłocznie o tym informowany.
- W sytuacjach szczególnych Sprzedawca ma prawo odmówić zrealizowania zamówienia, o czym Klient jest natychmiast informowany.
Rozdział 5. Gwarancja jakości Towaru
§ 13
- Sprzedawca gwarantuje, że wszystkie oferowane Towary są legalnego pochodzenia. Produkt posiada gwarancję przypisaną od danego producenta, o czym są Klient jest informowany przy odbiorze lub ewentualnie drogą e-mail.
- Na Towary zakupione u Sprzedawcy zapewniona jest 2 (dwu) letnia gwarancja.
- Gwarancja na sprzedany Towar nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Klienta, wynikających z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz U Nr 141, poz. 1176 z 2002r.)
Rozdział 6. Prawo do odstąpienia od umowy
§ 14
- Klient, z chwilą otrzymania zamówionego Towaru ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- W celu realizacji prawa odstąpienia od umowy, Klient zobowiązany jest piśmie złożyć stosowne oświadczenie o odstąpieniu od umowy, w terminie 14 dni, licząc od dnia otrzymania zamówionego towaru oraz wraz ze zwracanym towarem przesłać je na adres Sprzedawcy.
- Koszt odesłania Towaru do Sprzedającego w sytuacji odstąpienia od umowy zawartej na odległość ponosi Klient, chyba że Sprzedawca zgodził się go ponieść – po uprzednim kontakcie.
- Klientowi odstępującemu od umowy, należy się nie tylko zwrot ceny Towaru, ale także kosztu jego wysyłki poniesionego przy zakupie (wysyłka rzeczy od Sprzedawcy do Klienta) – do wysokości odpowiadającej najtańszej opcji przesyłki dostępnej w danej ofercie.
§ 15
- W razie odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą, a Klient jest zwolniony z wszelkich zobowiązań.
- Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy wraz z zamówionym Towarem, zwraca Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że ten wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
Rozdział 7. Ochrona danych osobowych
§ 16
- Dane Klienta mogą zostać wykorzystane jedynie w celu i na zasadach określonych w Ustawie z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych.
- Sprzedawca zapewnia ścisłą ochronę danych osobowych przekazanych przez Klienta i wykorzystanie ich wyłącznie w celach związanych z zamówieniami i promocjami sklepu.
- Klient składając zamówienie i przekazując swoje dane osobowe wyraża zgodę na wykorzystanie tych danych na zasadach określonych w Ustawie i niniejszym Regulaminie.
Rozdział 8. Postępowanie reklamacyjne
§ 17
- Klientowi przysługuje prawo do reklamacji Towaru, uzależnionej od wystąpienia wady Towaru.
- Klient realizując prawo do reklamacji zobowiązany jest wybrać podstawę złożenia reklamacji:
-
- gwarancję (o ile została udzielona)
- rękojmię.
- W celu realizacji prawa do reklamacji Towaru, Klient zobowiązany jest na swój własny koszt dostarczyć wadliwy towar na adres Sprzedawcy.
- Po wyborze prawa, na podstawie którego będzie składana reklamacja, Klient zobowiązany jest dokładnie opisać zauważoną wadę Towaru i sprecyzować żądanie zgodnie z możliwymi wyborami przewidzianymi dla danej procedury (gwarancji lub rękojmi).
- Klient zobowiązany jest do złożenia reklamacji drogą pisemną
- Do złożenia reklamacji potrzebny jest dowód zakupu - paragon lub faktura bądź inny dowód zawarcia transakcji.
§ 18
- Reklamację wadliwego Towaru Klient może złożyć do Sprzedawcy, w sytuacji, gdy ten ustalił on dobrowolnie swe zobowiązania i czas ich trwania.
§ 19
- Jeżeli Klient jako podstawę dochodzenia swych roszczeń wybrał rękojmię, to odpowiedzialność Sprzedawcy za wadliwy Towar trwa 2 lata od daty jego wydania.
- Klient ma obowiązek powiadomić Sprzedawcę o wadzie i określić swoje żądanie w ramach rękojmi w ciągu roku od jej zauważenia.
- W przypadku gdy Klient przekroczy roczny termin od daty wykrycia wady roszczenie reklamacyjne przedawnia się.
§ 20
- Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji.
- Jeżeli Sprzedawca nie ustosunkuje się do reklamacji w zakreślonym w ust. 1 terminie, wówczas uznaje on żądanie Klienta za uzasadnione.
- W wyniku złożonej w ramach rękojmi reklamacji, Sprzedawca może dokonać:
a. naprawienia Towaru,
b. wymiany Towaru,
c. obniżenia ceny Towaru,
d. odstąpienia od umowy
4. Klient ma prawo żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo usunie wadę.
5. W każdym z powyższych przypadków, gdy realizacja żądań Klienta wiąże się z dostawą nowego lub naprawionego Towaru, koszty dostawy ponosi Sprzedawca.
6.Niezależnie od sposobu realizacji prawa do reklamacji, Klient ma prawo żądać od Sprzedawcy naprawienia szkody, którą poniósł z powodu nabycia wadliwego towaru.
Rozdział 9. Postanowienia końcowe.
§ 21
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie, zastosowanie mają przepisy prawa polskiego.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Konsumentem zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
§ 22
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.03.2018
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość zmian w Regulaminie, które wchodzą w życie z dniem ich publikacji na stronie internetowej sklepu internetowego. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie złożenia Zamówienia przez Klienta.